Landingspagina Maken
Landingspagina Maken
Een landingspagina is een pagina binnen je website waarnaar je verwijst vanuit andere media. Een voorbeeld hiervan is een adwords of facebook campagne. Zo’n landingspagina zorgt voor meer conversie. Maar waarom is dat? En waar moet een landingspagina aan voldoen?
Een goede landingspagina maken kan veel invloed hebben op het aantal bezoekers op je website. Landingspagina’s zijn de pagina’s waar bezoekers terecht komen nadat ze geklikt hebben op een zoekresultaat. Als een bezoeker op de link of advertentie klikt dient de landingspagina te voldoen aan zijn wensen en verwachting. Hierdoor stijgt de conversie van je link of advertentie. Daarnaast heeft het als voordeel dat je voor Google Adwords minder betaalt per klik (lagere CPC). Dit komt doordat je pagina een hogere kwaliteitsscore krijgt van Google.
Landingspagina’s Maken
- Gedegen Keywordonderzoek naar geschikte zoekwoorden
- Geoptimaliseerde tekst met daarin de juiste verhouding zoekwoorden
- Relevante Titel en Koppen (H1, H2 & H3)
- Meettags (Google Analytics)
- Verleidelijke link /aanbieding tekst (Meta Tags)
- Correcte pagina structuur / design
- Geoptimaliseerde HTML / CSS / JS code
- Eliminatie van onnodige elementen
- Rekening houden met de vouwlijn (moment waarop de gebruiker moet scrollen)
- Contact informatie
- Duidelijke Call to Action (bestelknop of contactaanvraag)
- Betrouwbaarheid verhogende tekst rond de Call to Action
Voordelen van een landingspagina maken
- Doordat je landingspagina aansluit bij je vermelding in Google hoeft je bezoeker minder na te denken of te zoeken. Dit resulteert in bezoekers die meer tijd op jouw website besteden. Hierdoor zal Google je pagina hoger in de zoekresultaten plaatsen.
- Adwords kijkt naar de relevantie van je landingspagina en je Adwords advertentie. Hoe dichter deze bij elkaar liggen, hoe beter je wordt beoordeeld en des te minder je hoeft te betalen voor een ‘klik’. Een goede landingspagina bespaart je dus advertentiekosten.
- Omdat je de bezoeker stap voor stap overtuigt in je landingpagina, is de kans op slagen groter. De conversie gaat dus omhoog en je ontvangt meer leads, aanmeldingen, aanvragen, etc.
Het succes van je landingspagina meten
Het succes van je landingspagina is ontzettend goed te meten in Google Analytics. Zo kun je meten “Hoeveel mensen komen er op de landingspagina en hoeveel mensen klikken er vervolgens door naar de product/dienst pagina?” Hoe groter het aantal mensen dat doorklikt, hoe beter je landingspagina presteert. Daardoor zal Google je landingspagina hoger in de zoekresultaten plaatsen.
Landingspagina maken met GAAF
Landingspagina’s die GAAF Internet Marketing maakt zijn gericht op het behalen van een hoog rendement. Daarvoor zijn er een aantal eisen waar een sterke landingspagina aan moet voldoen. Een aantal van deze eisen vindt je aan de rechterzijde van deze pagina.
Veel van deze punten zorgen ook voor een betere zoekmachine optimalisatie. Daarnaast ben je goedkoper uit met Google Adwords wanneer je gebruikt maakt van correcte landingspagina’s.
Interesse in Landingspagina’s?
Benieuwd hoe ik door het maken van goede landingspagina’s meer omzet kan creëren? Neem contact op of vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.